Köpvillkor

Försäljningsvillkor
Samtliga priser på martasebutik.se visas inklusive 12 % moms. Inga extra kostnader utöver frakt tillkommer. Efter lagd beställning skickas ett e-mail ut till köparen med detaljerad information om köpet. Kvitto på betald vara följer alltid med paketet.

Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som Ni har angivit i era kunduppgifter. Denna e-postadress används även vid eventuella kontakter med kundtjänst.

Frakt
Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet.

Betalsätt
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Med Payson kan du använda både betalkort och Internetbank eller tidigare innestående medel.

Kontakta oss om du är företagare och vill betala mot faktura.

Leveranstid
Leveranstiden är normalt 2-5 dagar från det att Er beställning görs. Skulle någon vara tillfälligt vara slut i lagret kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får Ni meddelande om detta med uppskattad leveranstid, och kan då avbeställa ordern utan kostnad.

Personuppgifter
För att handla hos oss måste Ni fylla i alla obligatoriska fält vid kundregistreringen.
Det är viktigt att vi får Er e-postadress för att underlätta kommunikation i samband med order mm, men Ni kan själv välja om Ni vill ha nyhetsutskick från oss eller inte.
Vi förmedlar eller säljer aldrig uppgifter till tredje part.

Utebliven betalning
Vid eventuell fakturering är betalningstiden 10 dagar. Vid sen betalning tillkommer dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta enligt lag.
 
Ångerrätt och retur
För privatpersoner gäller full ångerrätt inom fjorton dagar från det att varan mottagits, förutsatt att varan är i nyskick. Det är viktigt att en kopia av faktura/följesedel bifogas. Om någon vara är skadad vid ankomst, se avsnittet reklamationer nedan.

Fraktavgift och returporto betalas alltid av kunden.

Ni som kund är ansvarig för att paketera varorna så att de inte rimligen kan skadas under leveransen. Varor som är skadade vid ankomst pga. bristande emballage kommer att debiteras kunden.
OBS! Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).

Reklamationer
Kontakta oss snarast om en vara är felaktig eller defekt.
Returnering av en reklamerad vara sker alltid på vår bekostnad, men kontakta oss alltid innan Ni returnerar en vara.
Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott). En defekt vara ersätts i första hand med en ny felfri.
Observera att synliga transportskador måste anmälas inom 4 dagar till vår kundservice.

Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i marknadsföringen och för utgående varusortiment.
Vi har ingen förpliktelse att leverera varor med uppenbar fel prissättning.
Vi garanterar inte att varor levereras inom angiven tid då oförutsedda förseningar kan inträffa.
Vi lämnar ingen kompensation för olägenheter som kan uppstå vid eventuella förseningar.

Tvist
Tvist med anledning av tillämpningen eller tolkningen av dessa köpvillkor skall i första hand lösas genom förhandling mellan Kund och Butiken. Kan dessa parter inte komma överens avgörs tvisten i svensk domstol enligt svensk rätt.

Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vi befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.


Düzenleme sinek